Monday 11 March 2013

GAM GAJAH~



Dengan nama-NYA, illah yang maha pengasih maha lembut
Selawat dan salam ke atas baginda Rasulallah saw dan keluarga baginda....

Sejuk. Bunyi kipas siling yang sedang berpusing perlahan memecah sunyi malam. Radio ikim yang baru didengar melalui ‘earphone’ ditutup siarannya kembali. Sengaja mengamati setiap not bunyi kipas  serta suasana malam ini.

Aroma vico panas sungguh mengujakan. Membawa segenap deriaku benar-benar beriaksi dengan optimum. Mata kian cerah menatap arkib kenangan yang agak lama tidak dibuka. Sengaja.

Satu persatu gambar mereka kutatap. Semua ada...K Fiza, K Solehah, K Yana, K Mira, Ada, Adah, K Nor, Syafiqah, Aman, Jiha, Dekya, K Zie, Tipah, Arifah, Nadiah, K Hana, K Akma dan ramai lagi sedang beriaksi. Rakaman setiap peristiwa yang berlaku di sebalik gambar itu kebanyakannya ku tahu. Ada juga yang tidak...heheh. Namun, tak banyak gambarku di dalam lembaran  ‘cerita-cerita’ itu. Kenapa ya?

SENYUM yg lesu :). Aku tahu jawapannya. Terasa malu pada diri dan mereka bertamu. Alhamdulillah......... Sungguh, ketsiqohanku pada-Nya membesar. Betapa kusedar membukitnya hikmah yang dapat kukutip dari setiap yang pernah kulalui dulu. DIA telah tunjukkan banyak padaku. Terlalu!  Lantas kudapati aku yang hari ini sebenarnya agak berbeza. Mungkin tiada yang  sedar. Tapi aku saaaangat merasai itu. Semoga perubahan yang telah dan sedang kuusahakan tidak lagi menyesakkan dadaku sendiri dan orang lain tentu. Tapi mustahil...pasti Allah akan uji. Sedang pun..huhu. Apapun, biar apa jua ujian yang sama didatangkan, semoga aku bersikap lebih matang dan rasional dalam mendepaninya, dengan petunjuk dan panduan dari-Nya serta Rasul termulia. InsyaAllah.... J

Untuk post kali ni tiada puisi.... huhu. Kenapa?? Entah. Aku rasa hambar. Mungkin tiada esok untuk kuhampar...? Hamparan Hidayah kan..> <..Fullstop. Sekian ~

~ RinDukiTabsYaraHal-Hikamku....sob3 ~

11 mac 2013 (12.50 am) Rumahku syurgaku

No comments:

Post a Comment