Wednesday 22 May 2013

P n em s_ci a


Tuhan
Aku mencongak sisa2 usia
Menghitung nafas yg terhela
Yg pastinya  tak mampu kukira
Kerana  itu masih rahsia...

Tuhan
Lapangan langitmu menyaksikan segala
Isian udaramu memerhati tiap ketika
Bahkan Engkau Maha Tahu tentunya..
Keperitan semalam membawaku mendekat ke sejadah lama,
Air mata tak segan menitis meraih hiba
Degupan jantung terasa bermakna
Engkau hapuskan ku punya dilema
Tertimbus kalam duka

teraba-raba dalam silau hidup

Tuhan
Hari ini ku kembali ketawa
Tapi syukurku pada-Mu tdk lama
Akrab itu kian sirna
Janji2 kumungkiri dgn tega
Hidayah-Mu kubiarkan berlalu tanpa disapa
Urghh...aku berada di zon selesa T_T

Tuhan
Engkau ternyata  tetap setia
Walau aku lena dlm alpa,
Sesekali lupa aku hanya hamba,
Hanya pengembara hina,
Mencari yang lain tika bahagia,
Menemui-Mu bila perlu saja,
Mengaku cinta tapi tak dikota,
Tapi Engkau tetap setia...

Duhai Tuhan,
Aku malu utk kembali membarukan cinta,
Sedang hati masih pudar bercalar dosa,
Sudikah Engkau menerima??
Pengemisanku di jendela sisa2 usia
Bukakanlah pintu al-Ghafur Yang maha Esa,
Aku ingin melarat di kidung doa yg bersisa...T_T


Masihkah Engkau sudi??




No comments:

Post a Comment